Monday 11 April 2011

Aku kembali ke LTM...

Jalan ke LTM dari Blok 6 ke Blok 4

LTM di Blok 4

Latar Highway dari BTP ke Templer

Plaza Tol masuk ke Templer

LTM dari Tasik Biru

Kekejangan Otot ..kesian dia..

Touke ladang dah buat parit besar...kami terpaksa
angkat basikal untuk ke seberang

Bro.Jeff memikirkan sesuatu..

Suasana di dalam LTM...

Rehat seketika...

Kali ini kami membuat kayuhan dari BTP ke Latar Highway ke Kundang ke Tasik Biru dan ke LTM ke BTP. Jarak perjalanan lebih kurang 35KM, memang menyeronokkan dan penuh cabaran. Seramai 11 orang menyertai kayuhan ini.

Kami memulakan kayuhan seawal jam 8.30 pagi dan berakhir jam 1.30 T/hari.Cabaran yang terasa bila kami membuat kayuhan di Ladang Tuan Mee (LTM) sejauh hampir 11KM dan mengambil masa hampir 2 jam. Laluan yang berbukit dan terpaksa melalui 3 laluan yang berparit, di mana kami terpaksa mengangkat basikal. Keadaan ini banyak memerlukan kekuatan mental, jika tidak kita akan merasa tension.

Keadaan yang teramat letih juga mengundang kelewatan kami sampai ke BTP. Syabas kepada sahabat2 yang sentiasa membantu peserta kayuhan dalam apa jua masalah yang peserta hadapi. Lebih2 lagi kepada Ketua Lanun, Belacan, Ikan Bilis, Seorang Budak ( aku pun lupa namanya ), dan yang lain yang aku tak dapat nak tulis kat sini..

Aku harap kayuhan ini memberi satu inspirasi kepada semua peserta dan jangan kita mudah patah semangat. Aku juga harap Bro.Yazid dan Bro.Sham jangan jemu serta serik... jika diajak buat kayuhan.

Apa2pun syabas serta tahniah kepada semua yang membuat kayuhan ini...

"BERSEDIAKAN DIRI DENGAN SECUKUPNYA ...AGAR KITA SENTIASA DAPAT BERADA DALAM APA JUA KEADAAN"

No comments: