Tuesday 10 May 2011

IPAD 2 macam goreng pisang panas!!!

Pagi-pagi lagi aku dah tengok website, nak tahu berapa harga IPad 2 di Malaysia, boleh tahan juga harganye .. Jika WiFi + 3G 64G lebih kurang RM2449.00..aku pun setuju nak beli...

Waktu makan tengahari, aku dengan rakan ku keluar pi Plaza Low Yet..kat Jalan Bukit Bintang...sampai terus ke kiosk iPAD Apple di tingkat 3 kalau tak silap ingatan ku. di sana aku terus bertanya harganye...sama dengan yang aku lihat di website..

Malangnye sudah habis..kena order, tetapi beliau menjelaskan, di tingkat 1..banyak..harga mahal sikit...Aku pun terus ke ting.1 dan melihat memang ada..tetapi semua harganye mahal, bayangkan WiFi + 3G 16G saje dah mencecah RM2700, belum lagi 64G.

Bila aku tanya kat kiosk lain, harga bagi 64G...ada setengahnya RM3300 dan RM3490....gila gitu...hampir RM1000 harga di naikkan.. Tapi aku tak berputus harapan...terus aku ke kiosk Apple di Pavillion dan di sana juga kehabisan stok....bila di tanya bila ada stok...mereka pun kurang pasti.

Bagaimana pulak jika saya nak, booking order....dia jawap pun dah penuh...aku tension...dalam fikiran ku nak pulak aku pergi ke KLCC...tapi kalau semuanye dah habis stok....sama je... akhirnya aku order melalui online dan insyallah 2 minggu mungkin aku akan mendapatnyee....

Apa2pun mana-mana kekawen yang nak beli, harap sabar...biar sampai harganya OK kembali....kerana masa inilah ...si ejen2nyee nak cekik darah...,biar permintaan kurang..nanti harga turun.

Kalau harga dari pembekal RM2449.....naik sikit oleh ejennye ke harga RM2700, tak pe juga....ni naik sampai ke RM3300 hingga RM3400....jauh bezanye. Semoga allah memberi ketenangan buat ku, bagi mendapatkan iPAD 2..

"BELILAH DARI PEMBEKAL ASAL, JANGAN SAMPAI KENA TIPU...NOW RM2449...WiFi + 3G 64G DARI PEMBEKAL ASALNYA"

1 comment:

Myvitrd said...

Memang macam goreng pisang panas tn. Hj.. hari tu g Mid Velly tempat jual tu semua sold out seawal 2 jam dibuka