Saturday 21 May 2011

Selera Rimba

Ulam-Ulaman

Asam Pedas Ikan Baung

Pelanduk Masak Lemak Cili Api

Pelanduk Goreng Berlada

Ikan Tapah Berlada

Ape yang kau jengok tu..Ira/Uthman

Pasangan berduet
Hirup....haus sangat..sabar Bibi

Senyum manja bro Wolf

Ape yang lawak sangat tu Haikal

Hai..cikgu lapar nampak tu...

Rombongan Cik Kiah.....

Baru-baru ni...rombongan Cik Kiah...secara tiba-tiba membuat kejutan bersetuju mengadakan program jalan-jalan cari makan ke Sg.besar di Kg.Belia 2, Jalan Sg.Panjang...semata-mata ingin mencuba makanan pelik tapi benar...perjalan yang mengambil masa lebih kurang 2 jam dari kediaman di Bandar Tasik Puteri.

Aku sebagai Cif..yang menaja program ini...yang dilantik secara rela pada hari itu..., nak jadi kisah..aku sendiri pun tak pernah sampai ke tempat yang dicari-cari. Kami hanya berpandukan kepada alamat yang tertera di kad saja...dan menalipon tuan punye restoran.

Perjalanan yang tidak pernah dilalui terasa terlalu jauh....aku risau juga..takut-takut bila sampai makanan..yang aku cadangkan kurang sedap...apa lagi aku kena pulak lah....Nasib sentiasa bersama aku...bila sampai makanan sudah terhidang... buat kami rombongan cik kiah seramai 16 orang. Tu yang pulon sangat...makan ..lapaaar.

Alhamdulillah,...makanan,masakannye sedap...sehingga habis. restoran yang kami pi ni...memang tak putus orang datang...terletak di tepi jalan besar menuju Sg.panjang ke Tanjung Malim dari laluan Sg.Besar. Tempat ini dipanggil SELERA RIMBA masakan ala Banjar/Jawa...di buka dari Jam 11 pagi hingga 5 petang saja (Jumaat Cuti). Landak ada, Pelanduk ada....Ikan baung, Ikan tapah...dan Ulam-ulaman...lain pun ada, semuanya yang halal.

Jika kekawan rasa nak tukar selera makan..bolehlah try...pasti tak rugi..harganye juga berpatutan..boleh minta tuan punye restoran .. "saya nak sekepala RM35..apa yang boleh dia hidangkan..ni contoh jee". Jika nak rasa makanan seperti landak,pelanduk... call dulu, takut2 dah habis.

"BANYAK BERJALAN, LUAS PANDANGAN"

4 comments:

Anonymous said...

ok chif bibi' memang kami semua puas hati laen kali boleh chif taja kami lagi makanan eksotik seperti yg diperkatakan

Tok Batin said...

Memang eksotik menu tu. Ke mana lagi kembara jalan-jalan cari makan selepas ini?

Jeram tak main lah, banyak kali sangat. Tugasan Syed dan sahabat-sahabat lain - cari tempat baru lagi untuk menjamu selera.

Sapa-sapa yang setuju, pusing tangan macam Usop Wilca....

Tak Cute... said...

Ha-ah lah.. En Wolf kita nampak manja aje...

Geram.. rasa macam nak cubit-cubit je pipi dia, kan?

MOHD ZAKI SUNGIB said...

lepas selera rimba....mai la cuba pulak restoran de limau.....ikan sungai hidup segar dalam akuarium....landak, rusa, udang galah juga ada...special air nira nipah...lawati dulu di facebook kami, Restoran dan kolam pancing air masin De Limau